Thursday, July 24, 2014

Despre șapte pe unșpe

Așa cum am fost întrebată despre internet cafe -uri sau manga kissa, am primit și ieri o întrebare despre veșnic-lăudatul 7/11. De data asta, întrebarea a venit de la mama mea:

- Deci șapte pe unșpe e un magazin?

"Șapte pe unșpe", hehehehe... Am tratat întrebarea cu seriozitate maximă, dar m-am distrat copios în sinea mea (Bună, mami!). Amândoi părinții mei sunt foarte simpatici, à propos. În caz că vă întrebați.

Pentru cei care nu cunosc fenomenul, iată ce i-am răspuns:

Da, simplu spus, șapte pe unșpe e un magazin. Mai precis, este un convenience store, sau konbini - prescurtat în japoneză. 7/11 (citit "seven/eleven") este doar unul dintre lanțurile de konbini din Japonia. Printre cele mai răspândite, în afară de 7/11, sunt Family Mart, Lawson, Circle K, Ministop...

De ce ne plac konbini -urile? (Dacă aveați nevoie de informații despre konbini probabil n-ați avut ocazia să intrați într-unul încă, dar va trebui să mă credeți pe cuvânt - NE PLAC!) Pentru că într-un konbini găsești de toate într-un spațiu restrâns. Și când spun "de toate", mă refer la orice de la mâncare (gătită sau nu), caiete, chiloți, pelerine de ploaie, până la servicii de genul ATM, poștă, fax, fotocopiator, printer digital. Cele mai multe dintre ele au toalete pe care le poți folosi gratuit, indiferent dacă ai cumpărat ceva din magazim sau nu.

Unele dintre ele au și rețea wi-fi. Poate părea greu de crezut, dar în Japonia e destul de greu de găsit wi-fi. 7/11 e preferatul meu pentru că are rețea wi-fi care poate fi folosită timp de o oră la fiecare conectare. Nu au wi-fi chiar tooooaaaate 7/11-urile, dar majoritatea are. Până acum, pe drumurile mele, am întâlnit două magazine 7/11 care nu aveau wi-fi. FamilyMart mai are wi-fi, dar trebuie să ai un cont făcut online înainte să te conectezi prima oară la ei, și ești limitat la 20 de minute, de maxim 5 ori pe zi. Sau 3...? Nu mai știu exact. Teoretic, poți folosi wi-fi și la Lawson sau Circle K, dar eu n-am reușit. La Lawson cereau tot cont și să ai aplicația lor instalată pe telefon/tabletă. Am făcut tot ce mi-au cerut, dar nu am reușit să mă contectez niciodată. Între noi fie vorba, oricum nu prea-mi place Lawson, nu știu de ce. La 7/11 nu-ți trebuie nici cont, nici aplicație. Telefon să ai și ești binevenit pe wi-fi-ul lor. :-)

Partea bună (de parcă n-aș fi zis deja destule) la aceste konbini este că sunt deschise non-stop, toată ziua, tot anul. Și țin la exprimarea pleonastică, pentru că în România am văzut de mai multe ori magazine non-stop închise de Crăciun. Partea și mai bună este că găsești konbini peeeeeeeeste tot. Aproximativ. Pe drum spre Gotemba nu prea erau. Și nici pe munte, în drum spre Shimada. Dar, hei!, în România nu sunt deloc! Faptul că le am aici, îmi face călătoria mult mai ușoară. Poate suna ciudat, dar mie konbini și 7/11 în special, au început să-mi dea un sentiment de 'acasă'. Firma luminoasă se vede de departe și e mereu aceeași, știu că acolo găsesc relaxare, mâncare și posibiliatea de a lua legătura cu familia mea. Numai gândul că mă apropii de un 7/11 mă face să mă simt mai bine, în special când sunt la drum lung.

Șapte pe unșpe, mare și luminos, să-l vadă blonda de departe

Ca acasă - masa de prânz, cumpărată din 7/11, înfulecată cu poftă pe bordură



No comments:

Post a Comment